Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 16 maja 2022, 20:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Smok w 3D (WiP)
PostNapisane: 19 maja 2007, 12:06 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Jestem w trakcie usilnych prac nad stworzeniem modelu 3D smoka o wysokiej jakości (takiego, którego będzie można używać do filmów - w tym do zbliżeń ;) )
Pracuję niestety mało (1 - 2 godziny tygodniowo, nie mam czasu na więcej), więc naturalnie grzebię się z tym od paru miesięcy. Mam nadzieję, że wstawienie tego tutaj zmotywuje mnie do szybszej pracy ;)
Smoczek na razie wygląda tak:
[url=http://img257.imageshack.us/img257/6894/dragonwipkn9.jpg]Obrazek
Dragon Work-in-Progress[/url]

Łapy (tzn. stopy) nie są jeszcze finalne, ale poprawiam je od kilku tygodni i nic mi nie może z nimi wyjść.. argh.

Później będę dorabiał detale (jak już będę miał całą sylwetkę ukończoną ;) )

Proszę o ocenę ;)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, 12:09 
smoczy weteran
smoczy weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28 wrz 2005, 15:44
Posty: 1528
Lokalizacja: Bybybydgoszcz
Cóż, Draco to to nie jest ;) Ale jak patrzę na tą łapę to widzę jak musiałeś się namęczyć z siatką. Podziw. Ale jeszcze dłuuga droga.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, 12:23 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, 13:16 
smoczy weteran
smoczy weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28 wrz 2005, 15:44
Posty: 1528
Lokalizacja: Bybybydgoszcz
Rogi(?) moim zdaniem są jakoś dziwnie ustawione, dolna szczęka im bliżej bródki tym szarsza i grubsza, a górna jak na mój gust za szeroka. To takie moje małe spaczenie, ale bardziej mi się podoba jak Smok ma taki węższy pysk, coś jak to: www.drakon.republika.pl/7.jpg

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, 19:08 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31 gru 2006, 22:47
Posty: 259


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2007, 20:43 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 05:23 
smok
smok
Offline

Dołączył(a): 02 maja 2006, 16:54
Posty: 214
Ja bym wolał się nie wypowiadać, dopóki nie zobaczę pełnego modelu, ale tak sobie myślę, że powinnaś poprosić kogoś o jakiegoś koncept-arta, najlepiej dobrego-koncept-arta, przynajmniej ja przy modelowaniu się bez takiego nie ruszam nigdzie, a efekt pracy jest o wiele lepszy ;)

Od czasu jakichś dwóch-trzech miesięcy skrobie sobie modele na Blenderze, UV mapy mnie dobijają, ale też planuje zrobić smoka, chociaż raczej jakości do gry, inne modele mi całkiem fajnie wychodziły, wiec może coś z tego będzie i też pokaże :)

No cóż mogę dodać jeszcze, życzę powadzenia :)


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 22:13 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 15:51 
smok
smok
Offline

Dołączył(a): 02 maja 2006, 16:54
Posty: 214


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 04 lip 2007, 18:07 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Tylnie kończyny, przerobione łapy:


_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 05 lip 2007, 11:36 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31 gru 2006, 22:47
Posty: 259
No to mam w końcu zasłużony, upragniony odpoczynek więc mogę się troche rozpisać ^^

Będę zuy i się poczepiam (z racji, że łapki to moja ulubiona część smoka) :>
Przede wszystkim nie wiem jakie było pierwotne założenia, tzn nie wiem jak wg Ciebie owe łapki miały wyglądać. Nie mniej jednak przedstawię własną wizję łaepek tego smoka. Na początek rzeknę, że bardzo podoba mi się to wjaki sposób tylnia łapa wyrasta z ciała. Podoba mi się również linia grzbietowa smoka, szyja głowa oraz ogon. Popracowałbym jednak nad pewnymi elementami tego smoka. Po pierwsze chciałbym zwrócić Twoją uwagę na anatomię (szkielet). Z tego co widzę szkielet smoka wygląda jakoś tak:



Jest tutaj kilka rzeczy, które niezbyt mi się podobają (subiektywna opinia...własna wizja smoka) otóż:

- przednia łapka wydaje mi się zbyt pionowa, rónież łopatka wydaje mi się ustawiona pionowo, ponadto kosć promieniowa wydaje mi się za długa w stosunku do ramieniowej
- tylnia łapa - tutaj to mi się naprawde dziwna wydaje...tzn ja uznaję łapkę taką jak miały dino (tj. wyraźny podział na trzy części: udowa, piszczelowa i stopa), a w tym smoku jakoś dziwnie jest ona ułożona
- miednica - troche nie widać miejsca gdzie kończy się klatka piersiowa a zaczyna miednica - rzecz jasna przy zalóżeniu że zastosujesz dino-miednice (gadziomiedicze dinozaury...ale mogłem pomylić z ptasiomiedniczymi)
- klatka piersiowa - możnaby ją było bardziej uwydatnić w miejscu gdzie wyrasta szyja
- palce wydają mi się za długie

Oto moja (szalona) wizja:


Kilka uwag:
- linia fioletowa przedstawia wizję linii brzucha i klatki piersiowej, strzałką zaznaczyłem miejsce uwidocznienia klatki piersiowej
- skróciłem nieco palce (na palce przedniej łapy nie patrz...troche przesadziłem)
- pozwoliłem sobie wprowadzić taką miednicę o jakiej pisałem (tzn taką jaką miałem na myśli, bo mogłem pisać błędnie) co spowodowało uwypuklenie lini dolnego podbrzusza
- pochyliłem łopatkę - tak mają np psy, koty (chyba) przez co uwypuklenie linii grzbietu przesunęło się nieco do tyłu
- zmieniłem proporcje poszczególnych kości kończyn (przy czym starałem się zachować to aby kość promieniowa była dłuższa od ramieniowej)
- noi wszystkie kończyny ułożyłem niepionowo (przy czym rozumiem, że ich pionowe ułożenie może być pomocne w przyłączeniu smoka do systemu kostnego)

Tutaj daje jeszcze smoka bez kości, z nowymi konturami:



(rysowane nyszką więc cholernie niedokładnie)

To tyle z mojej strony na dziś:) Jeszcze raz podkreślam - moja własna wizja nie musi pokrywać się z Twoją.


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 05 lip 2007, 12:10 
młody smok
młody smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 19 wrz 2005, 21:13
Posty: 162
Lokalizacja: Katowice

_________________
"Strach zabija duszę. Strach to mała śmierć, a wielkie unicestwienie"


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 06 lip 2007, 13:08 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Wielkie dzięki, Rastaban! :D

Zastosowałem się do większości porad, i oto efekt:


_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 07 lip 2007, 04:12 
młody smok
młody smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2006, 20:25
Posty: 127
Lokalizacja: Kraków
Nu to ja też się wtrące :D Ogólnie smoczek bardzo fajniusi, ale ja bym kilka rzeczy jeszcze zmienił :wink: Uwagi odnosnie łap bardzo cenne, fajnie, że się do nich zastosowałeś. Dobra, ale do rzeczy :wink:

Jak dla mnie smoczek jest za bardzo anemiczny, powinien mieć porządnie rozbudowaną klatę jak to na smoka przystało, ogon potężniejszy, inny kształt głowy, doope węższą niż klate.

Wszystko na załączonym rysunku :razz: :twisted:


_________________
www.animalsite.org


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 07 lip 2007, 13:44 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
aawh... nie zgadzam się z tobą, Anashar (a co! Mam prawo ;) )

Po kolei:

- Detale łba będą dorabiane później. W ogóle wszystkie detale będą dorabiane, gdy pełna sylwetka będzie już gotowa ;)
- Niecierpię smoków, które mają tak zbudowaną kość na przodzie górnej szczęki. Ciągle wydaje mi się, że one powinny wybijać sobie same zęby przy kłapaniu szczękami...
- Jeżeli tak zwiększę klatkę piersiową, smok będzie wyglądał jakby był bardzo gruby - a mnie zależy na czymś, co ma choć cień prawdopodobieństwa oderwania się od ziemii :) (Nie mówiąc już że to ma być smok-wojownik, a nie smok-obżartuch ;) )
- Jeżeli tak pogrubię głowę to, co już mi wytknięto, smok się przewróci do przodu. Nie będzie w stanie zachować postawy wyprostowanej
- Jak wyżej, jeżeli tyłek mu pomniejszymy, będzie go przeważało do przodu :)

Podobnie jak w smoczej bioli ja wolę jak najmniej tłumaczyć magią - niech to nie będzie smoczyca ze Shreka, która na skrzydełkach pół metra unosi ośmiometrowe ciało :D

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 07 lip 2007, 14:39 
młody smok
młody smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 19 wrz 2005, 21:13
Posty: 162
Lokalizacja: Katowice
Cóż... kształt tylnych nóg nie jest taki zły, ale wyglada to troszke nienaturalnie O.o
Co do porad Anashara --> absolutnie nie zmniejszałabym tyłka. Ale co do klaty: LD, on wcale nie wygląda na grubego, jak ma tą klatkę piersiową taką. Fakt, ze Anashar ciut przesadził, ale mógłbys mu zrobić cos w tym stylu. Zresztą, na twoim obecnym obrazku wygląda to tak, jakby smok nie jadł od miesiąca... a na poprawce z klatką Anashara juz tak nie wygląda :D
Ale tyłka nie zmniejszaj! :D

_________________
"Strach zabija duszę. Strach to mała śmierć, a wielkie unicestwienie"


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 08 lip 2007, 15:36 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31 gru 2006, 22:47
Posty: 259
Czy smok powinien mieć większą klatkę piersiową, czy też nie to już jest wizja LD. Ja osobiście (jak chyba wiadomo) preferuje smoki, których wysokość klatki piersiowej jest tycio większa niż odległosć od ziemi do klatki (patrząc z boku rzecz jasna). W tym przypadku jest odwrotnie, ale to jest wizja autora, którą słusznie broni. Chciałbym jednak zauważyć, że z samą linią klatki piersiowej możnaby jeszcze coś zrobić. Chciałbym również zwrócić uwagę, że alternatywą dla powiększenia tułowia jest zmniejszenie kończyn Z tym że zmiejszając kończyny smok bedzie smuklejszy niż w przypadku powiększenia tułowia.

Co do kończyn
- przednie łapki - teraz mi się podobają :)
- tylnie łapki - zaryzykowałbym poszerzenie uda
- tylnie łapki - widok z tyłu - rozumiem, że praca w toku i będą one chudsze w stawie :>

Linia brzucha również fajna :)

Anashar zrobił bardzo fajny zabieg z ogonem (pochylenie go) przez co smok wygląda o wiele ładnie, ale z punktu widzenia tego co chce osiągnąć LD niestety nie ma to znaczenia. Na końcu i tak smoczydło zostanie przyłączone do tzw. systemu kostnego, dzięki czemu możliwy będzie ruch częściami jego ciała i z pewnością ułożenie ogona zostastanie zmienione.

Co do łba i "ozdobników" to faktycznie rogi wyglądają troche słabo, ale tutaj również pojawia się kwestia wizji autora.

Tutaj zamieszczam jeszce kilka uwag w postaci obrazka. Dla odmiany czepiłem się widoku górnego. Od razu powiem - nie sugeruj się tymi liniami, zaznaczyłem je na szybciora. Mają tylko zasugerować dwie rzeczy:
1. klatka piersiowa - inny "kontur" - klatka piersiowa zwęża się ku miejscu gdzie kończą się żebra
2. ogon troche grubszy na początku, tak aby wyeliminować ten motyw, że na środku jest jednoplita grubość (chyba, że tak ma być)



Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2007, 15:19 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Rzesz licho by wzięło te tylnie łapki z tyłu! :D Przeoczenie! :lol:


_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2007, 23:19 
młody smok
młody smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2006, 20:25
Posty: 127
Lokalizacja: Kraków

_________________
www.animalsite.org


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2007, 21:44 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0,034s | 19 Queries | GZIP : Off ]