Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 19 lis 2019, 01:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 02 lis 2016, 19:23 
młody smok
młody smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2016, 11:41
Posty: 63
Lokalizacja: Leszno/Warszawa
deviantArt: Arcdanis
Słyszałem wiele opinii od zagorzałych fanów serii, że osiągnęła ona swój szczyt na trzeciej odsłonie popularnych "Heroesów", a później zaczęła się staczać, odchodząc stopniowo od podstaw, które czyniły te gry ponadczasowymi i wybitnie grywalnymi. Najbardziej oberwało się Ubisoftowi, który przejął prawa do tytułu i jego kontynuacji po upadku 3DO (częściowo słusznie - o tym dalej). Owszem, HoMM 5 miał swoich zagorzałych fanów, ale już część szósta serii została przez graczy zmieszana z błotem. Co więc można powiedzieć o kolejnym podejściu deweloperów z Ubi do reaktywacji wciąż popularnej marki, posiadającej bardzo wybredny fandom?

Heroes VIII kupiłem stosunkowo niedługo po premierze, z czystej ciekawości (miało to miejsce niedługo po fazie mojego nostalgicznego powrotu do HoMM 3). Świeżo wydany tytuł był już wówczas solidnie naznaczony plwocinami krytyków i konserwatywnych entuzjastów serii. Czy były ku temu powody? Owszem, były. Zwłaszcza natury technicznej. Stabilność gry była fatalna, cięła się niemiłosiernie i była pełna bugów. W tym miejscu mój oskarżycielski palec kieruję w stronę studia Ubisoft.

Jakie mam wobec nich zarzuty? Pierwszy to stosowanie platformy DRM (Digital Rights Management) , która w teorii ma przeciwdziałać piractwu, a w praktyce do niego zachęca poprzez utrudnianie życia posiadaczom legalnych wersji gry (do których Wasz dumny Arcdanis, autor tego posta, należy - znakomita większość posiadanego przeze mnie oprogramowania jest legalna, może poza diabelnie drogimi programami dla profesjonalistów, sorry Adobe). Nie pomaga fakt, że owym DRM-em jest Uplay - autorska platforma Ubisofta, stokroć bardziej upierdliwa od pełniącego podobne funkcje Steama. Dzięki temu samo odpalenie gry zajmie nam znacznie więcej czasu, niż powinno, z szansą na okazjonalnego crasha.

Po drugie, nasz szanowny deweloper stwierdził, że będzie ciąć swoje koszty, oszczędzając na testerach i wypuszczając na rynek gry w fazie beta. Heroes VII nie było wyjątkiem - w czasie, gdy ją kupiłem za cenę z kategorii AAA, gra nie miała nawet tutoriala, stabilnego multiplayera ani generatora map losowych. Zawartość ta była dodawana wraz z kolejnymi patchami (na szczęście bezpłatnymi), które z mozołem naprawiały też wszechobecne bugi i niedoróbki. Nie wiem, jak firma wypuszczająca grę w takim stanie jako pełnowartościowy tytuł może się spodziewać jakiegokolwiek pozytywnego odbioru ze strony recenzentów. :roll: <rant over>

Czemu zdecydowałem się więc, by usiąść i napisać trochę o tej grze? Czy chcę was ostrzec? Sęk w tym, że jest dokładnie odwrotnie. Z braku wystarczająco stabilnego na potrzeby gier online internetu, podczas ostatniego pobytu w domu rodzinnym postanowiłem jeszcze raz odświeżyć sobie pamięć i zajrzeć do Heroesów 7. Zaczęło się od aktualizacji Uplaya i pobierania kolejnego patcha, co trochę oczywiście trwało. Gdy jednak w końcu dane mi było wejść do gry, przypomniałem sobie, dlaczego polubiłem właśnie tę najnowszą odsłonę jakże nostalgicznej serii. H7 nareszcie powrócił bowiem do mechanizmów stojących za sukcesem HoMM 3 - schemat rozgrywki jest łudząco podobny, pozbawiony wepchniętych w poprzednich odsłonach udziwnień, a gdzieniegdzie zawiera nieco dodanej w miarę rozsądnie głębi.

Frakcji na początku mojej przygody z Heroes VII było sześć: Haven(ludzie), Sylvan(elfy), Stronghold(orkowie i bestie), Academy(magowie), Necropolis(sami wiecie, kto) i Dungeon(mroczne elfy + stworki z Lochu w H3). Ostatni patch poszerzył nasze możliwości wyboru o Fortress(krasnoludy). Frakcje te są, o dziwo, bardzo dobrze zbalansowane (koniec z tłuczeniem znajomych na LANach przy użyciu Confluxa ;) ), a także posiadają cechy, które czynią je unikatowymi, takie, jak np. zróżnicowane drzewka rozbudowy miast czy specjalne drzewka umiejętności dla bohaterów każdej z frakcji. Mapa przygody (wolę określenie Adventure Map, ale co mi tam...) to wypisz, wymaluj wersja znana nam już z Heroesów "trójki" na graficznych sterydach. Miasta też mają swoje własne animowane obrazki 2D, które przywołują dobre wspomnienia :)

Co do bitew, mamy tutaj kwadraty zamiast hexów i mechanizm flankowania. Oznacza to, że atakowanie jednostek wroga od tyłu czy z boku jest bardziej skuteczne, niż atak frontalny. W połączeniu z tym, że wiele jednostek ma pasywne i aktywne zdolności specjalne, uważam, że aspekt taktyczny został w H7 pozytywnie rozwinięty. Rozwój bohaterów opiera się zaś na 4 statystykach podstawowych i umiejętnościach dobieranych ręcznie przez gracza z okrągłego "drzewka". Zawsze irytował mnie losowy aspekt levelowania w HoMM 3, a tu miła odmiana. Kampania fabularna jest niczego sobie - misje są czasem niemiłosiernie długie, ale potrafią być wciągające.

Uważam, że przez brak rozgłosu jest to gra bardzo niedoceniona, a w obecnym, dokończonym stanie (mankamentów technicznych jest już znacznie mniej) mogłaby przypaść do gustu miłośnikom wysłużonej "trójki" czy nawet "piątki". W Heroes VII gra mi się naprawdę przyjemnie, obecnie jest to ta edycja Heroesów, do której zaglądam najczęściej. Oczywiście, skirmisha w H3 nadal nie odmówię ;) Tak czy inaczej, jeśli wpadnie Wam kiedyś w oko w promocji pudełko z "siódemeczką", a portfel wyda Wam się ciężki, dajcie tej grze szansę i przygarnijcie ją pod swoje skrzydła! :smok:

_________________
Power without vision is tyranny,

Vision without power - dreamful impotence.

Combine them, and the world is yours.


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 03 lis 2016, 10:06 
młody smok
młody smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 02 maja 2016, 13:14
Posty: 109
Hm, w siódemkę co prawda nie grałem ale i tak wrzucę swoje trzy grosze. :)

Cytuj:
Słyszałem wiele opinii od zagorzałych fanów serii, że osiągnęła ona swój szczyt na trzeciej odsłonie popularnych "Heroesów", a później zaczęła się staczać, odchodząc stopniowo od podstaw, które czyniły te gry ponadczasowymi i wybitnie grywalnymi.


N-nie, czwórka była wporzo, wreszcie w środek bitwy wkroczyli bohaterowie. :)

Cytuj:
Dungeon(mroczne elfy + stworki z Lochu w H3).


Z tego co pamiętam, fabuła czwórki bazowała na wielkiej katastrofie która zniszczyła poprzedni świat HMaM-u (sic, jak to brzmi! :) więc skąd się wzięły istoty żyjące w świecie trójki? Nie pamiętam, by w czwórce była mowa o przeniesieniu się frakcji drowó... tfu, mrocznych elfów przez portale.


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 03 lis 2016, 10:18 
młody smok
młody smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2016, 11:41
Posty: 63
Lokalizacja: Leszno/Warszawa
deviantArt: Arcdanis
Czwórka zwyczajnie wprowadziła sporo nowości, a fani Heroesów są w dużej mierze konserwatywni. Może stąd te kontrowersje. Co do tych istot... Lore jest całkiem nowe, ale fakt faktem, mamy do dyspozycji w Dungeonie troglodytów, minotaury, meduzy i czarne smoki, a więc połowę składu armii z H3. ;)

Co do skrótu HMaM... Dla mnie brzmi jak hammam (łaźnia turecka). xD

_________________
Power without vision is tyranny,

Vision without power - dreamful impotence.

Combine them, and the world is yours.


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL