Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 19 lis 2019, 01:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 06 maja 2013, 22:35 
jajko
Offline

Dołączył(a): 06 maja 2013, 22:22
Posty: 5
Dziś 1402.3 II cyklu o 15:12 według czasu ogólnego doszło do niesprowokowanego ataku na nasz atak kolonizacyjny w rejonie Tau Ceti XV - podało do informacji publicznej centrum prawdy i informacji - Dwa Cyberskie myśliwce krytycznie uszkodziły systemy podtrzymywania życia statku, skazując 30 milionów naszych obywateli na powolną śmierć, a gdy wszyscy uśpieni w komorach kriogenicznych zostali już pozostawieni na pastwę kosmicznej pustki bez cienia szansy w żelaznym wnętrzu okrętu, napastnicy zniszczyli go, by ukryć dowody swej ludobójczej zbrodni. Ta zbrodnia rozpoczyna godzinę wielkiej próby naszego narodu, które wymaga zdecydowanej i natychmiastowej odpowiedzi. Za dwie godziny Minister Prawdy naszego ukochanego Wodza wystąpi z oficjalnym stanowiskiem wobec tego zbrodniczego czynu.

Niecałe dwie godziny po zdarzeniu, Cybersi wysłali oficjalną depeszę, w której zaprzeczali jakiejkolwiek obecności bioform opartych na węglu w wehikułach, oraz przedstawili własny zapis z sensorów pokładowych. Nie została ona jednak podana do oficjalnej wiadomości. Oficjalny pośrednik Przywódcy opuścił Cyberską stolicę, uprzednio odbierając wszystkie uprzednio nadane ordery i honory. "Nic nigdy nie będzie w stanie zmyć krwi 30 milionów niewinnych ofiar z odnóży tych obrzydliwych oprawców" - powiedział niewzruszony do holokamer Centrum Prawdy i Informacji przed odlotem.
W ciągu następnego tygodnia wszystkie graniczne jednostki z sąsiednich układów zostały postawione w stan gotowości, a z rubieży imperium zostały wezwane wszystkie jednostki wsparcia. Świeżo wybudowana eskadra, składająca się z super-nowoczesnych ciężkich krążowników laserowych oraz wspierających ich lekkich krążowników rakietowych zajęła pozycje dogodne do ataku prosto w serce Cyberskiego imperium.


Karl Haustwangzen czytał dopiero co przysłaną notatkę, a jej treść bardzo powoli przelewała do jego mózgu między kolejnymi łykami ciepłej kawy. Kiedy skończył westchnął, odłożył ciepły jeszcze kubek i wolnymi ruchami wybrał z pada komendę alarmu bojowego. Bez pośpiechu wchodził w skafander bojowy, gdy wojenna maszyna jego krążownika powoli zaczęła ożywiać, uaktywniając wszystkie systemy na kształt człowieka przywracającego czucie w członkach.
Spojrzał po raz ostatni w gwiezdną pustkę za oknem, włożył hełm po czym zszedł do windy na mostek.

Nadszedł dzień podboju.



Dun dun dun!
Tak mógłby wyglądać roleplayowany zapis tury jednego z graczy gry played-by-mail. Wielu z nas pewnie uwielbia gry z gatunku 4X, jednak denerwuje ich nudna, sztywna i mało emocjonująca rozrywka, nie zapewniająca dostatecznego podłoża fabularnego. JEDNAK MOŻNA TO ŁATWO ZMIENIĆ!

Gry PBeM polegają na grze, w której kolejni gracze wykonują tury swoich nacji, przesyłając je sobie e-mailami i opisując (roleplejowo) swoje poczynania (ich forma jest kompletnie dowolna). Zapewnia to o wiele większą głębię grze (CUTIE MARK CRUSADERS IDEOLOGICAL CONFLICTS! YAAAY!) przy standardowej dawce emocji związanej z zmierzaniem się z prawdziwą głupotą, a nie sztuczną :).

Aktualnie na zaprzyjaźnionej anduinie prowadzę rekrutację do PBeMa SE IV http://anduina.pl/viewtopic.php?f=67&t=1837 I BARDZO GORĄCO ZACHĘCAM WAS DO ZAPISYWANIA SIĘ.


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 07 maja 2013, 23:06 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt: stray-soul
Jako uczestnik poprzednich dwóch PBeMów Anduinowych muszę dorzucić dwa słowa od siebie - po pierwsze, te gry nie są nastawione na rozgrywanie kalkulatorem. To nie Starcraft czy Company of Hereos, w którym skopanie ułożenia inżyniera na starcie przekreśla szansę na wygraną. Odgrywamy nasze rasy w sposób fabularny, a gra tylko pilnuje liczb w tle. Ten sposób rozgrywki jest duuużo bliższy graniu w tradycyjne P&P RPG, niż rozgrywaniu mapy Dawn of War. Jeżeli boicie się że nie dacie rady poprowadzić imperium strategicznie, poprowadźcie go roleplayowo - tak zagrajcie (fabularną) dyplomacją, by dwaj najgroźniejsi przeciwnicy wykończyli się wzajemnie, albo by uzyskać pomoc i wsparcie innego gracza.

Z racji tego że jest to gra fabularna, obowiązują nieco inne standardy etyczne - o ile np. zestrzelenie wrogiego kolonizatora w SE IV guzik obchodzi tabelki z liczbami w grze, o tyle np. może się okazać że nasz sojusznik zakwestionuje moralność takiego czynu i pójdzie z nami na wojnę. Jednym z ciekawszych aspektów jednej z poprzednich gier był konflikt dwóch ras, w której jedna ze stron wymieniła mechaniczne surowce za życie całkowicie fabularnych jeńców.

W skrócie - jeżeli lubicie P&P RPGi i nie przerażają was bardzo elementy mechaniczne, to gra dla was ;)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 maja 2013, 16:54 
Pan światła i ciemności, wciąganych kresek i oświetlenia koncertowego w każdym aspekcie
młody smok
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2012, 18:04
Posty: 59
Lokalizacja: Tego nie chcesz wiedzieć
deviantArt: Smokorys
Ja może wejdę w następny PBM, najpierw prześledzę jak to wygląda(muszę mieć jakiś orient w temacie). Jeżeli uda mi się to ogarnąć to będzie sukces(lubie pisać, kocham strategie ale nigdy czegoś takiego nie próbowałem)

_________________
"- Ciekawe jak smakują ludzie? - spojrzała na niego swym niebieskim okiem.
- Nawet o tym nie myśl! - odpowiedział gniewnie, z powagą.
- A może jednak? - dodała z nutą rozbawienia w głosie."


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 maja 2013, 17:46 
jajko
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 maja 2013, 17:33
Posty: 5
Pamiętam tę wymianę ludzi za surowce.
Powodem wojny były różnice kulturowe.
Ja, wyprzedzając agresję jednego z graczy, rozpocząłem ekspansję wojskową na sektory przeciw położne co inny z graczy uznał za świętokradztwo. I tak oto zalążek wojny który doprowadził to totalnej eksterminacji i wymiany okrucieństw wojennych.


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 maja 2013, 22:46 
jajko
Offline

Dołączył(a): 06 maja 2013, 22:22
Posty: 5
Protip: Nie zaczął ekspansji. Ukrył się w swoim systemie i czekał, aż jego przeciwnik podciągnie flotę, by go zniszczyć :D. (Protip2: Avoan był jedynym człowiekiem, który odkrył jak włączyć automatyczne SI w SE IV) Niemniej wojna i tak obfitowała w liczne zwroty akcji - myśliwce, przeciwko którym okręty wroga były bezbronne, bohaterska obrona macierzystej planety, chwilowa ofensywa, posiłki sojusznika (niestety defensywnego agresora, nie moje) :D!

W tej grze wyłączyłem kupczenie technologią, ale wciąż można nią handlować - poprzez sprzedaż swoich okrętów, które sojusznik przeanalizuje w swojej stoczni. Jednak to pracochłonny proces, a postęp technologiczny w SE jest naprawdę szybki.


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 22 maja 2013, 16:35 
jajko
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 maja 2013, 17:33
Posty: 5
Bah! Ja byłem uwięziony we własnych systemach xD
A wytrzymałbym dłużej gdybym skończył konstrukcję tego planetarnego pola siłowego. Zabrakło 3 tur.


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL