Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 19 lis 2019, 02:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 paź 2011, 21:15 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt: stray-soul
Czyli krótka opinia od osoby która już miała to to w łapkach. Generalnie wiem, że kilku forumowiczów było zachwyconych jedynką. Ponieważ na premierę w Polsce dwójki się nie zanosi, można ją kupić tylko za dolary. Zatem, drodzy współforumowicze gorąco odradzam. Przynajmniej póki co :)

Kerberos miał widać bardzo napięty termin, ale to co wypuścił nie kwalifikuje się nawet na późną betę. Bugi, błędy, niedociągnięcia, workaroundy, posklejane wszystko taśmą klejącą na kolanie. Opinie na oficjalnym forum też nie napawają optymizmem:
Cytuj:
- I have a question. Why are all of them sleeping? Wouldn't it be more efficient if half of the team went to sleep and the other half kept fixing the problem?
- They were all up for some 50 hours.
źródło
Generalnie jakby ktoś chciał kupić to radziłbym się sporo wstrzymać :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 08 lis 2011, 13:35 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Dlatego ciągle jej nie mam...
Premierę miała oficjalnie 30 marca, i już trzy dni później można było na eBayu kupić, ale... No właśnie.
Dlatego przy każdej okazji przeczesuję neta w poszukiwaniu informacji, czy już gotowe, czy nadal takie... Takie... No, po prostu "takie".

Jednak jeżeli chodzi o źródło informacji, to polecam To forum, bo tam de facto udielają się developerzy, więc... No.

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 29 sty 2014, 13:39 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
No i stało się.
Wyszedł (już jakiś czas temu) SOTS 2 The lords of the winter Enhanced Edition, czyli SOTS 2 bez upierdliwiających grę bugów i w ogóle poprawiony.


Gameplay

Ech, czeka mnie poważny upgrade sprzętu, zanim będę choćby myślał o jego zakupie...
O, nawet nie!
Już nie wymaga DiX-a 10... A w każdym razie z tego co wyczytałem tak wynika (skoro na Xp-ku można go odpalić...)
Mrrruuuuu.... :)

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 29 sty 2014, 15:27 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt: stray-soul
Hm, muszę pomyśleć o powrocie. Ale wydaje mi się - gdzieś zasłyszałem, przyznaję że nie znam źródła - że po usunięciu bugów technicznych okazało się że mechanika gameplayowa nie zagrała zbyt dobrze i gra jest po prostu słaba... :-(

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 30 sty 2014, 22:30 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Pożyjemy - zobaczymy, jak to mówią...
Przeszedłem całego Master of Orion 3 a to może okazać się (choć) nieco lepsze...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 02 lut 2014, 00:34 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt: stray-soul
Rasalom napisał(a):
Pożyjemy - zobaczymy, jak to mówią...
Przeszedłem całego Master of Orion 3 a to może okazać się (choć) nieco lepsze...
Też przeszedłem MoO3 :lol: To był mój pierwszy 4x sci-fi, i zupełnie nie wiedziałem dlaczego ludzie tak po nim jadą w internecie, mnie się podobał. Ale zadziałał tutaj syndrom pierwszej książki Eragona, bo gdy parę lat później wróciłem do podbijania Oriona to boleśnie odkryłem całą słabość produkcji...

Anyways, gdyby się okazało że SOTS II nie jest tak zły na jakiego wygląda, daj znać - chętnie pobiorę go jeszcze raz (tak, kupiłem go na Steamie, ale od czasu premiery praktycznie nie ruszałem ;) )

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 09 lut 2014, 21:35 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Wiesz, co do moo3, to jedyne co tak naprawdę mogę jej zarzucić, to to że twórcom w jakiś sposób udało się wydestylować nudę, i zaserwować ją w potrójnej ilości. Nawet taktyczna walka nie była zbyt emocjonująca, a na ogół gracz wręcz tonął w natłoku rzeczy do zrobienia przy zarządzaniu (i espionaż też był irytujący)
Jakby nie patrzeć, to jedyna gra przy której zasnąłem... I jedyna którą można było przejść w ogóle w nią nie grając...

...System update...

Wielkie nieba, L_D! To jest okropne... OKROPNE!!!
Za co oni wszyscy tam forsę biorą?!
Jesli o moje zdanie chodzi, to nie kupuj tego pod żadnym pozorem!
HOLLY AGONY! :evil:

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 10 lut 2014, 16:55 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt: stray-soul
Rasalom napisał(a):
Wielkie nieba, L_D! To jest okropne... OKROPNE!!!
Za co oni wszyscy tam forsę biorą?!
Jesli o moje zdanie chodzi, to nie kupuj tego pod żadnym pozorem!
HOLLY AGONY! :evil:
Mówisz o SOTS II?

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 12 lut 2014, 22:14 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Tak...
Ale zaczekaj jeszcze dopóki nie obczaję wszystkiego (nie ma co palić czarownicy, zanim się nie upewni, że waży tyle co kaczka :lol: ), bo gram dopiero 2 dzień...
Jak ją przejdę do końca, to wrzucę pełną recenzyję...

...System Update...

Po ukończeniu gry podtrzymuję swą pierwotną opinię.
To jest dno.
Wynaleźli zupełnie nowe sposoby na bycie dennym i je w tej grze zastosowali...
Miałem pisać recenzję(narobiłem nawet kilka skrinów do niej), ale najzwyczajniej w świecie mi się odechciało; zmarnowany czas...
Możesz śmiało mówić wszem i wobec, iż Rasalom, jak dotąd "true believer" mówi by omijać szerokim łukiem ...oną grę.

Moo3 była lepsza.

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 13 lut 2014, 17:26 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt: stray-soul
Rasalom napisał(a):
Moo3 była lepsza.
o.O

Szkoda że nie będzie recenzji, ciekaw jestem zarzutów. Ale nie na tyle, żeby samemu zagrać...

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 16 lut 2014, 08:22 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Może jednak ją zrobię, tylko najpierw jakoś morale muszę sobie podnieść...
Hmm... Dead Space 3 powinno załatwić sprawę...

Z najnowszym (500MB) patchem gra staje się przynajmniej grywalna, ale to zdecydowanie nie to, czego można by się spodziewać po twórcach Homeworld: Cataclysm i pierwszego SOTS-a.
Tak jakby specjalnie ktoś ją spaprał na złość...

Jakby co, to się jeszcze odezwę w tej sprawie... :wink:

Jak powiedziałem, tak zrobiłem... Robię... Whatever.
Dobra, zobaczmy co z tego wyszło...
Najsamwpierw co rzuca się w oczy, kiedy rozpoczynamy nową grę, jest to iż już nie można kustomizować sobie mapy galaktyki.
W jedynce było tak, że wybierało się rodzaj mapy http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/GameSetup.jpg(mój ulubiony to Globular Clusters), i można było sobie ustawić liczbę planet, ich dystans od siebie, itd, etc. http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/sots1.jpg
Tutaj już tak nie ma. Masz do wyboru sztywne gotowce, a jak chcesz sobie stworzyć własne mapy, to się usz SQL-a i dorwij MarsTools.(zestaw narzędzi do moddingu)
Okay, moving on.

Wybieramy sobie frakcję, którą chcemy grać (frakcję, nie rasę, bo to nie-do-końca-tak-że-można-wybrać-rasę), a do wyboru mamy:
SolForce - czyli ever-so-popular człowieki
Hiver Empire - Hiverzy (duh...)
Tarkasian Empire - Tarkanie (swoją drogą Tarkańske awatary są po prostu Blech! Jak na nie patrzę to myślę - Dżastin Biber) http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/TarkanAvatars.jpg
Suul'Ka Horde - czyli "Władcy zimy" ze swoimi poddanymi (choć nie wszystkimi) Zuulami
Morrigi Confederation - czyli "Wędrowcy"
:akapit: ...So look to the skies, Children of the Dust, and see My coming.
:akapit: I am the Dragon with a thousand wings.
:akapit: :akapit: My people are no longer in hiding. And now We darken your skies...
:akapit: ...We're like a Murder of Crows!"


Ehm.. sorry, po prostu nie mogłem się powstrzymać... :mrgreen: Moving on...

Liir-Zuul Alliance - czyli sojusz Liir z tymi z Zuul, którzy nie chcieli się podpożądkować Suul'Ka
:akapit: (swoją drogą jak się okazuje Suul'Ka to tak naprawdę Liir, którzy postanowili podporządkować sobie resztę świata... Hmph...)
Loa Collective - czyli sztuczna inteligencja, która wyrwała się spod kontroli

Napęd FTL Suul'Ka to Zuulski napęd "Rip Bore", zaś Loa używają ludzkiego napędu węzłowego i hiverskich wrót teleportacyjnych... Ech, jaki powiew świerzości...

Mój wybór zdaje się oczywisty, czyż nie?
Przy okazji zademonstruję pewną prawidłowość: po zainstalowaniu najnowszej łatki, większość "upierdliwiaczy rozgrywki" została usunięta (w tym brak możliwości pozbywania się przestarzałych okrętów - teraz już to można robić), ale w jakimś pokrętnym celu spartolili kilka innych rzeczy. Na przykład kolorystyka okrętów:
Tutaj wersja ze "starej wersji"http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/GameLobby.jpg
a tutaj po dodaniu łatki http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/GameLobby2.jpgWTF?!
(okręt nawet nie renderuje się całkowicie, choć to może być spowodowane tym, że odpalam to na lapku z kartą Intel GMA 4500M, choć wcześniej tego nie było... Ale o prędkości działania gry można mówić jedynie w kategoriach dryfu kontynentalnego...)
Dobrze przynajmniej, że mi avatara tego zostawiło...
No dobra, jedziemy dalej...

Właściwie wszystko w dwójce robi się zupełnie inaczej jak w jedynce.
Tam najpierw zaznaczało się daną flotę, i posyłało się ją na miejsce docelowe. Tutaj floty mogą stale przebywać tylko i wyłącznie w systemach w których masz bazy kosmiczne "naval".
Żeby posłać flotę na powiedzmy eksplorację nowego systemu, klikasz na nim PPM-em i z menu wybierasz odpowiednią opcję. http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/mission.jpg
Następnie na nowo otwartym oknie wybierasz flotę, której chcesz to zadanie wyznaczyć, i masz w prawym, górnym rogu ETA ile to zajmie tur, etc.. Zatwierdzamy i ok.
Flota poleci na miejsce, wykona zadanie (zbada system, skolonizuje zbadany system, zbuduje bazę, etc) i powróci do systemu z którego została wysłana.
By wyznaczyć jej nowe zadanie trzeba poczekać aż wróci -i zadokuje do stacji- Nie można jej użyć ponownie, dopóki nie zadokuje do stacji (zazwyczaj oznacza to dodatkową turę po dotarciu do systemu)
No, ale my kolonizujemy, więc...
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/colonize1.jpg
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/colonize2.jpg
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/colonize3.jpg
I teraz, co znów odróżnia dwójkę od jedynki, pomijając fakt, że można sobie nazwać kolonię jak się chce (szkoda, że nie system, ale i to obszedłem... ^_^'), to to, że flota kolonizacyjna po założeniu kolonii jeszcze przez pewien czas będzie zajęta dostarczaniem jej zapasów z systemu z którego została wysłana, aż do momentu w którym kolonia stanie się samowystarczalna.
Choć nawet potem masz opcję by to kontynuować, dzięki czemu kolonia szybciej osiągnie pełnię działania http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/colonize4.jpg.
Następna sprawa - konstruowanie baz orbitalnych.
Jak już mówiłem nie można na stałe umieścić żadnej floty w systemie, w którym nie ma odpowiedniej bazy.
Więc ją sobie zbudujmy na którymś z pozostałych dwóch systemów (gry nie można rozpocząć z mniejszą liczbą własnych systemów niż trzy, można ich mieć więcej, aż do 9, ale nie mniej niż 3)
Najpierw jednak zróbmy sobie flotyllę.
Można przez Fleet Managera, albo bezpośrednio na mapie strategicznej, jednak bardziej czytelne jest to na managerze.,
Otwiera się go poprzez ikonę na systemie, przypominającą insygnia kapitańske, lub znów PPM -> Fleet Manager.
Okręty, które się wyprodukuje zawsze na początku trafiają do rezerwy. Aby móc ich użyć, trzeba stworzyć flotyllę, a by to z kolei zrobić potrzeba dwóch rzeczy - Admirała i wolnego CnC.
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/FleetManager-NF.jpg
Wybieramy Admirała, nazywamy flotyllę i przydzielamy okręty. http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/FMFleet.jpg
O czym należy pamiętać to to, by w każdej flotylli znajdował się przynajmniej jeden okręt wsparcia, bo inaczej nie będzie ona mogła opuścić systemu i drugie (Upierdliwiacz) to to, że flota może być tylko tak liczna, na ile pozwalają punkty dowodzenia. Nie tak jak w jedynce, że flota mogła mieć od groma okrętów, bo punkty dowodzenia odpowiadały tylko za ilość okrętów biorących aktywny udział w walce.
Tutaj rozmiar floty jest właśnie w ten sposób ograniczony, więc taki ja nie może stworzyć floty uderzeniowej składającej się z 20 dreadnoughtów, bo to za dużo (i też trzeba zawsze brać pod uwagę to, iż okręty wsparcia (supply, repair&salvage i w przypadku Wędrowców Grav-Boaty) TEŻ zużywają punkty dowodzenia, więc de facto liczba PD na okręty wojenne, czy kolonizacyjne, czy SCV zawsze będzie pomniejszona o te PD potrzebne na okręty wsparcia.
Jak widać też, każdy z admirałów ma pewne bonusy, lub jeśli jest to nie na zielono, a na czerwono, to setbacki. Ten co go wybrałem ma "architect", więc najlepiej się nadaje do floty konstrukcyjnej.
Pamiętać też trzeba, że w miarę jak gra będzie się toczyć, admirał będzie zdobywał doświadczenie, ale też będzie się starzał, by w końcu odejść na emeryturę, a wtedy będzie potrzebny nowy...
Okręty z rezerwy przydziela się Drag&Drop-em.
No, to już mamy, więc wróćmy na mapę i wyznaczmy zadanie nowopowstałej flotylli.
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/BuildStation.jpg

Do wyboru mamy:
Naval - stacja zaopatrzenia floty
Science - Naukowa dająca bonusy do researchu.
Diplomatic - wiadomo: wpływa na relacje z innymi frakcjami
Civilian - odpowiada za handel, na wyższych poziomach daje bonusy do terraformingu, etc...
Mining - tylko jeśli dany system ma pas asteroidów - górnicza.

Jak mówiłem, najważniejsza jest "naval", bo to dzięki niej dany system może "utrzymać" flotę obronną, a system bez floty obronnej to system stracony.
Wybudowane bazy można później upgrade-ować aż do poziomu 5 i manualnie umieszczać na niej odpowiednie sekcje http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/BaseSections.jpg
Mając bazę gotową, przemieszczasz flotyllę poleceniem "relocate" z menu PPM-a.
No to teraz słówko o riserczu.
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/ResearchScreen.jpg
Teraz właśnie, są trzy rodzaje techologi (nie kategorie - rodzaje)
1 - Dostępna technologia, która odznacza się pomarańczowymi kreskami to taka, którą możesz opracować bez przeszkód.
2 - Nieznana technologia, którą należy najpierw zbadać, by określić czy twoja frakcja jest w stanie ją opracować, czy nie i jakie jest procentowe prawdopodobieństwo jej opracowania. http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/Feasibility.jpg
3 - Niedostępna technologia, której choćbyś zabijał, gwałcił i plądrował nie opracujesz (choć z tym plądrowaniem to nie tak do końca :twisted: ) - odznaczona na czerwono.
Później prawdopodobnie za pomocą salvage-u można, pod warunkiem, że inna frakcja, z którą prowadziłeś wojnę ją ma, albo za pomocą espionażu, ale prawdę mówiąc, to nie wiem, bo nie wytrwałem przy tej grze aż tak długo.

Teraz design okrętów
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/DesignScreen.jpg
Tutaj, oprócz standardowych hardpointów są też moduły, które dają bonusy danej jednostce (czy to kapsuła ratunkowa dla admirała, dodatkowy hardpoint na ciężki laser, torpedę, czy bio-rakietę; lub zapasowy generator energii, dodatkowe miejsce na zapasy (paliwo, amunicja, stuff like that) i inne.
Kolejny upierdliwiacz - każdy hardpoint na początku jest zajęty najbardziej dodupniastą bronią jaką masz, więc zawsze samemu musisz je zmieniać. Nie ma znaczenia rozmiar (choć nikt w to tak naprawdę nie wierzy :P) hardpointa - lekki, średni czy ciężki, zawsze we wszystkich będzie gauss, albo później AP Gauss.
A od tego, w przypadku takiego Leviatana, który ma 20 i więcej hardpointów, można normalnie pierdolca dostać (i proszę tego nie cenzurować. Ten bluzg jest esencjalnym elementem całości).
I to nie jest tak, że jak w przypadku innych okrętów, leviatany są podzielone na sekcje -> dziobowa, środkowa i napędowa. Nie. Jest tylko jedna sekcja - Leviatan w trzech odmianach
Leviatan - czyli taki pancernik - w teorii potężnie uzbrojony i opancerzony.
Carrier - Lotniskowiec - Przenosi BattleRidery (niszczyciele)
Heavy transporter - leviatan do transportu orbitali, jak Asteroid Monitor, do systemów w których nie ma pasów asteroid, by go tam zbudować... Chyba (znów nie wytrwałem aż tak długo by się przekonać).
I tyle.
Jeśli miałbym przedstawiać swoją pierwszą reakcję na to, to najlepiej to zobrazuje końcówka Dead Space: Aftermath.
"Stop it, what are you doing?!
Someone has to be held responsibille, Issabel
Please don't do this, please, oh god. Noo..! NOOOOAAARGHH!!!"
Idealnie pasuje. (szkoda, że jej nie znalazłem na YT...)
Pewnym w miarę ciekawym elementem jest swego rodzaju strzelnica http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/WDShip.jpg, dająca możliwość wypróbowania zamontowanego uzbrojenia.
Cute...
Co należy w tym miejscu także wspomnieć to to, że każdy nowy design, zanim będzie mógł wejść do masowej produkcji, musi przejść fazę prototypu.
"The first ship, and the first kill - allways the hardest" http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/ProductionScreen.jpg Zazwyczaj oznacza to, iż ów prototyp jest 4x droższy i 3x dłużej się produkuje.
Kolejna dziwna opcja - random names - Po co to komu?
Do gry dodano "Sotspedię"... (Zadrościli Sidowi Civilopedii, czy jak?), równie pomocną, co sławetna "Encyklopedia Szlachecka" (Koń - Jaki jest, każdy widzi.)
O! z łatką nawet zaczęła działać!..
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/Sotspedia.jpg
Może jeszcze przerejtinguję ją z dna absolutnego...?
Musieliby całkowicie zmienić system walki taktycznej, a coś mi się nie widzi by to zrobili... Chociaż, 500MB łatka...
Po kolei.
Do drugiego Sotsa dodali warstwę polityczną (potrzebną jak ...ony czyrak na ...onej życi).
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/GovScreen.jpg
...którą zamierzam konsekwentnie ignorować.
Zakładka imperialna uległa rozbudowaniu, jak widać.
http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/EmpireScreen.jpg
Mamy espionaż, podzielony na wywiad i kontr-wywiad; dystrybucję budrzetu pomiędzy kolonizację, wolny rynek i górnictwo.
Podatki, wydatki, kolejki produkcji okrętów i modułów stacji, etc.
Jest też i ekran dyplomacji http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/Diplomacy.jpg, ale prawdę mówiąc nie miałem okazji się nim pobawić
(zazwyczaj to wygląda tak:
Player "jakmutam" Demands help in research -> decline.
Player "jakmutam" demands $$$$$$$$$$ savings from you -> decline;
Player "jakmutam" has declared war on you!;
Hostile fleet approaching -> Battle won!;
Agressor Fleet - Strike at enemy colony;
Enemy colony destroyed!
Enemy colony destroyed!
Hostile fleet incoming -> Intercept -> Battle won;
Enemy System conquered;
Player "jakmutam" offers you a sieze fire treaty -> decline;
Enemy colony destroyed.
Player "jakmutam" Eliminated;
Player "jakiśinny" offered you a non-agression treaty -> agreed.)
No, ale tak jest jak się gra na singlu...
I tak doszliśmy do największego biada gry - tury taktycznej.
W jedynce to była prawdziwa perełka, z resztą chyba nie muszę o tym nikogo przekonywać. - kto grał, ten wie. Kto nie grał, niech żałuje, albo coś z tym zrobi.
W dwójce tura taktyczna nijak się nie ma do jedynki.
Nie masz już takiej kontroli nad swoją flotą jak w jedynce. Możesz tylko wyznaczać cele, wybierać zachowanie jednostek i posyłać je z miejsca na miejsce, przy czym także muszę tu dodać, że jeśli twoim jednostkom zabraknie paliwa... Tu zostawiam takie niedomówienie.
Wystarczy by powiedzieć, że jedynymi modułami, które instaluję na okrętach to "Camel", czyli dodatkowe zaopatrzenie.
I też, musisz koniecznie załatwić co masz do zrobienia w ciągu tych 12 minut max, bo jeśli runda będzie nierozstrzygnięta, to ponowić atak będzie można dopiero po tym jak twoja flotylla zadokuje na twojej stacji, czyli 2 tury później.(1 tura na powrót do systemu, 1 tura na zadokowanie i uzupełnienie zapasów i dopiero wtedy można jej użyć ponownie).
A tym co jeszcze bardziej to upierdliwia jest taki motyw, że jeśli nie ma żadnych nieprzyjaciół w zasięgu sensorów widok z normalnego przełącza się na sensory, pojawia się migający napis "no hostiles in range. Accelerating time in: 3... 2... 1..." no.
Kiedy (jeśli) uda ci się odnaleźć ich (i jeszcze zachować paliwo, by zrobić cokolwiek innego), to pojawia się kolejny napis "Hostilles in range. Decelerating time in: 3... 2... 1... i możesz walczyć.
A właśnie... Walka...
niby masz owe sławetne lotniskowce (swoją drogą o czym zapomniałem wspomnieć, to gdy już wyprodukujesz sobie lotniskowiec, BattleRidery które będzie przenosił musisz wyprodukować oddzielnie i ręcznie jednego za drugim na lotniskowcu umiejscowić... Taki leviatan ma 12 pozycji po 8 battleriderów. Orbitali z takowymi battleriderami nie wspomnę... Po dziesięć na planetę, średnio 3 planety w systemie... Po drugim systemie obgryzałem paznokcie, a gdy ich zabrakło rwałem włosy z głowy...)... Na czym to ja..? A tak. Więc.
Prawdopodobnie drony startują automatycznie (prawdopodobnie, bo nie ma żadnej ikony by je odpalić, a de facto nigdy tego nie widziałem - lagi).
Naprawdę, czy im się w głowach poprzewracało, by odrzucać ten słodki system walki z jedynki? (zaznacz cel, kliknij w ikonę drona na oknie layoucie, drony startują, atakują cel i wracają) Co im do głowy strzeliło by to psuć?! Wielkie nieba!.. Że też klawiatury się im nie popaliły, jak czynili tę herezję! Że sobie ...onych palców na ..onych klawiszach nie połamali! Procesory powinny się im spalić, biosy zawiesić, dyski twarde wpaść w takie wibracje, by porozwalać wszystko w środku ich komputerów, a monitory..! A MONITORY TO..!
...
(Szlag! Połamałem se okulary...) :smok:

W każdym razie śmiało można powiedzieć, że nieszczególnie mi się to spodobało... W ogólności... Wieść niesie, że ani trochę...
No, ale dreadnoughty Wędrowców wyglądają naprawdę słodko teraz... http://raf_losmara.fm.interii.pl/Download/sots/morrigidreadnought.jpg
Ciekawe jak Dead Space 3 będzie mi chodził na lapku..?
Granie weń na touch-padzie dostarczy mi na pewno wielu niezwykłych przeżyć...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 06 lip 2014, 13:06 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
A pisałbyś się na rundkę po sieci w jedynkę, L_D?
Zawsze mogę ją na tego kompa zainstalować, i kiedy by się zebrało w sześciu i pocięło...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 06 lip 2014, 14:56 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt: stray-soul
Jak tylko odzyskam kompa (bo jest właśnie w naprawie, w Krakowie - to zresztą powód dla którego jestem tak mało aktywny w sieci ostatnio pomimo zakończenia sesji) - bardzo chętnie. Możliwe nawet że skołuję trzeciego gracza. Pytania dwa: gramy versus, czy co-op na kompa? I czy miałbyś możliwość gadania na Skypie w trakcie? :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 06 lip 2014, 20:23 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Ze skypem, to kto wie. (muszę się tylko zorientować, czy HP Pro 3520 ma wbudowany mikrofon, czy nie, bo osprzętu ze starego pieca już ni mom)i dowiedzieć się czym ten skype się je, bo jakoś dotąd nie zdarzyło mi się zeń korzystać... - Korzystałem dotąd z Windows Live...:mrgreen:
Co do trybu gry, to zobaczymy jak wyjdzie. Jeśli będzie więcej graczy, to można podzielić się na drużyny (fajnie by było gdyby było 5-6 -> każdemu po frakcji), a jak mniej to FFA - free for all. (w każdym razie ja to tak widzę.)
Ale jakby co, się dostosuję.

OK. Skype działa - widać i słychać, więc no problemo.

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 08 lip 2014, 14:41 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt: stray-soul
Ja jestem pół na pół, za to osoba którą mam zdecydowanie preferuje co-opy :)

I zaznaczę, będę mógł zagrać dopiero jak komp wróci z serwisu, a to nie nastąpi wcześniej niż za 1-2 tygodnie

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 08 lip 2014, 18:11 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Loozik. Jestem cierpliwym (aczkolwiek nieco impulsywnym) chłopaczkiem.
A szczegóły się dogada. :)

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL