Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 25 sty 2022, 10:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 06 lut 2007, 20:08 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Chciałbym przedstawić mój pierwszy ukończony poważny projekt, renderujący się w DirectDraw: SiegeScreenSaver (nazwa myląca, bo żadnego oblężenia tam nie ma :P ). Jest to wygaszacz ekranu działający w rodzielczości 640 x 480 i 16 bitach, pokazujący nam na ekranie ogromną bitwę, między siłami dobra a zła. W pierwszej linii idą bohatersko i straceńczo przeciw sobie szlachetni rycerze i plugawi orkowie, w drugiej chronią ich odpowiednio elfi strzelcy i szkielety z łukami, a za nimi wszystkimi kroczą potężni magowie. Całość jest całkowicie konfigurowalna: )

Screeny:


Wymagania sprzętowe:
DirectX 2.0 lub nowszy ( :lol: )
Windows 98 lub nowszy (pod 95' też powinien pójść, ale nie dam głowy :P )
Karta graficzna z min. 10 mb VRAMu
8 mb RAM
monitor zdolny do modyfikacji wyświetlania gammy (czyli każdy po 94')
Akcelelator graficzny
I, uwaga:


Link do ściągnięcia:
[ ]
* LUB *
[ ]

Prosiłbym o wszelkie komentarze (aczkolwiek wygaszacz jest już ukończony i raczej wiele w nim nie zamierzam zmienić :) )

Po ściągnięciu i rozpakowaniu PPM->Konfiguruj, aby ustawić opcje, PPM->Testuj, żeby obejrzeć, PPM->Zainstaluj, żeby dodać do listy wygaszaczy :)

Wygaszacz z dedykacją dla mojego taty :)

Piotr "Korialtrash" Kosek :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 07 lut 2007, 16:14 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31 gru 2006, 22:47
Posty: 259


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 02 mar 2008, 22:44 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Odświeżę trochę ten temat, gdyby ktoś tutaj wpadł:

Zrobiłem kooooooooooszmarny błąd w rendererze rdzenia tego wygaszacza (i to tak koszmarny, że aż mnie zatyka jak o tym pomyśle). Jak będę miał dostęp do źródełek (chwilowo siedzą sobie na innym dysku twardym) to poprawię, przekompiluję i wrzucę nową wersję.

Błąd się objawia czymś takim, tylko na niektórych komputerach:


Wpadłem, że tam jest dopiero teraz, jak poczytałem sobie świetny, anglojęzyczny artykuł o adresowaniu "surowej" pamięci w vRamie przez kartę graficzną.

O co chodzi?

Naturalnie, jest mały kruczek z rzeczonym adresowaniem. Odwoływanie się do wskaźnika na pamięć jak do macierzy (Y*DługośćWiersza+X) działa pięknie... pod warunkiem że pamięć nie przechowuje danych pozaekranowych w każdej linijce (zatem powinno być Y*(DługośćWiersza+ŚmieciWPamięci)+X). Moje odwołanie powoduje poziome linie i kopiowanie bitów w obrębie pamięci niezaalokowanej, co w najgorszym razie może się skończyć pięknym zwisem pt. "Błąd ochrony pamięci" (w Windowsie NT, 2000 i XP), lub BlueScreenem (w Windowse 95, 98 ).

Poprawię to tak szybko, jak się będzie dało ;)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 04 mar 2008, 02:19 
smok
smok
Offline

Dołączył(a): 02 maja 2006, 16:54
Posty: 214
A więc wtedy jednak miałem racje, że to błędne adresowanie :lol:


Góra
 Zobacz profil     
    
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2008, 00:50 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
No, przymusili mnie to zrobiłem - a nie było łatwo, o nie :)

Bug został poprawiony, najnowsza wersja jest tutaj:
http://www.piotr-kosek.com/download.php?file_info=14

Wiecie ile się trzeba było narobić? Najpierw mi nie chciał skompilować zasobów (nie ma to jak kompatybilność wstecz), a potem rzucał błędem błędnego adresu w bibliotece USER32.dll, bo jakiś mądry z Microsoftu wpadł na pomysł żeby przeadresować funkcje w najnowszym Visualu, oczywiście nigdzie - w żadnej dokumentacji - nie wspominając o tym ani słowem.

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0,027s | 16 Queries | GZIP : Off ]