Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 25 sty 2022, 10:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sie 2015, 18:55 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Postanowiłem podzielić się niedawno zrobionymi modelami. Wszystkie są lo-poli... No. Mniej więcej... :roll:
(i jeszcze bez tekstur. Teksturowanie mi po prostu nie idzie...)

by on















=======================================================
Broń Ręczna:




_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Ostatnio edytowano 22 sty 2016, 20:05 przez Rasalom, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 30 sie 2015, 22:53 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Ooo! No widzę spory potencjał. Wiem, że low, a z większym uszczegółowieniem mogą być całkiem wyczesane.
Tekstury można namalować w typowym programie do grafiki rastrowej, choć przydaje się podgląd na żywo na modelu. PS ma coś takiego, niby Blender też, lecz nie ma on zbyt wielu narzędzi malarskich.

Szukając inspiracji do tekstur warto odwiedzić, wspominaną już kiedyś i polecaną stronkę:
http://conceptships.blogspot.com

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sie 2015, 06:48 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Dzięks.
Z teksturami ogólnie mam problem, bo kiedy przychodzi do ich wymyślania to mam pustkę w głowie. Więc wszystko, co mogło by mi pomóc przebić ten mentalny blok is much appreciated :D

Do modeli założyłem sobie limit 900 wierzchołków (i tylko raz go przekroczyłem :roll: ) Chcę też zrobić modele do cut-scenek, gdzie żaden limit nie będzie obowiązywał, ale trochę się martwię, bo w przypadku Sm.Paz. (behemoth), gdzie mam tylko 924 wierzchołków, Blender zaczynał obcinać geometrię przy wyświetlaniu. (lapek z intelowską grafą)...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sie 2015, 12:08 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
A czy czasem rozwiązanie ze stworzeniem modelu bogatego w detale nie da się przeskoczyć tworząc retopologię z hihg na low? Chociaż nie wiem jak by to wyświetlił sketchfab.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sie 2015, 14:51 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Nie wiem. Prawdę mówiąc nigdy nie próbowałem...
A narzędzie Blendera, do błyskawicznej retopologii kosztuje 35 baksów...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sie 2015, 23:38 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 01 wrz 2015, 06:52 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Jeśli o tekstury chodzi, to najbardziej mi się podoba styl z Astro Empires

Obrazek

Choć taka odrapana farba też ma swój urok...
Obrazek

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 01 wrz 2015, 22:55 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Ciekawe inspiracje. Jak poszukam, to może znajdę jakąś pozycję - poradnik dla designerów w stylu "how to paint your spaceship", bo pamiętam, że było coś takiego.

Jaka tam automatyczna retopologia? 8) No wiem, że coś takiego wymyślili, głównie dla studiów designerskich by oszczędzić czas. Natomiast jestem przekonany, że stworzenie uproszczonej siatki można wykonać zupełnie manualnie z lekkim wyczuciem optymalnego zagęszczenia.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 10 wrz 2015, 22:07 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 11 wrz 2015, 10:55 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
O tak możesz oteksturować:


8)

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 11 wrz 2015, 11:06 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Fakt, mogę.
...
Tylko najpierw pozbieram resztki szczęki z podłogi...
Damn, that's kick-ass...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 15 wrz 2015, 18:53 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
$89 za wersję komercyjną (dla Indie)? Cholibka, biorę! :D

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 28 gru 2015, 17:11 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Ech, nareszcie zaopatrzyłem się w dwa konkretne programy do robienia tekstur. Inkscape i GIMP.
Skończyło się wymyślanie pretekstów dla nie wzięcia się za temat na poważnie, oj skończyło. :twisted:

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 28 gru 2015, 22:31 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 30 gru 2015, 11:43 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Jeszcze w trakcie tworzenia, ale już mam obraz jak to będzie wyglądać.

Mamy więc... Będziemy mieć ( :roll: ) Barracudę
Obrazek

Oteksturowaną na taką modłę:
Obrazek

I do tego jeszcze winyle... (A może decale..?)
Cos mniej-więcej takiego:
Obrazek

Tylko będę musiał zobaczyć w którym miejscu będzie wyglądać najbardziej bad-assnie

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 04 sty 2016, 01:38 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Masz dużo polygonów przy silnikach które nie są aż tak widoczne - na pewno chcesz je tam tracić? :)

I jak uzbrojony jest ten stateczek..? ;)

Ale ogółem jest nieźle, sam muszę wrócić do modelowania, bo się strasznie zapuściłem... 8)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 08 sty 2016, 13:29 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Jakos je zredukuję. Wynika to z tego jak modeluję silniki: Walec, zaznaczam szczyt (jesli tak to można nazwać) poli ->Extrude Faces; Scale down to, extrude faces, znów scale down, przełączam na selekcję wierzchołków i merge at center.
Cóż muszę przyznać, że Blender jest nieco wygodniejszy do samego modelowania. Przynajmniej biorąc pod uwagę "spawanie" wierzchołków. W 3DSmax wierzchołki które chcesz połączyć w jeden muszą idealnie na siebie nachodzić, bo przy połączeniu nie można określić dokładnej pozycji wyjściowego wierzchołka.
W Blenderze masz natomiast trzy metody: At First - czyli że zaznaczone wierzchołki będą zespawane na pierwszym klikniętym. At Center - na środku, pomiędzy wierzchołkami. At Last - na ostatnim klikniętym. (tylko czasem płaszczyzny nie wychodzą symetrycznie, ale to już bolączka każdego modelera 3D, z jakim się zetknąłem - od prymitywnego Anim8or, po 3DSmaxa...)
Aaaale już drugi raz próbowałem wrzucić oteksturzoną Barracudę na skeczfaba i wychodzi bez tekstur... Choć odznaczam, by spakował do .blend wszystkie pliki - materiały i tekstury. (I dostaję informację, że 8 plików spakowano), ale wraz jest bez tekstur...
Więc tu 3DSmax jest o wiele lepszy.
(no i nie kraszy mi tak często jak Blender)

Uzbrojenie? Dwa szybkostrzelne działka Gaussowskie '22 podczepione w przedniej sekcji pod kabiną pilota, tylko muszę je przemodelować, bo v1.0 wygląda bleh. I po trzy torpedy pod każdym ze skrzydeł. Albo torpedy zastąpię rakietami - zasobnik z czterema w miejscu każdej torpedy.

Co jak co, ale modelowanie 3D to jest coś co po prostu kocham robić :D .

Dla spragnionych widoku uzbrojonej Barracudy:



Model Barracudy zupdate-owany. Niestety bez tekstur. (niby UVWraping idzie sprawnie, w viewportach wszystko ok, ale renderuje się jak stare, pobrudzone, gruboziarniste zdjęcie i nie bardzo wiem w czym jest problem... Nawet na Skeczfabie nie renderuje mi tekstur, tylko materiały...)

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 14 sty 2016, 02:38 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Tak, jak już się przegryzłem przez początkowe niesmaki Blendera, odkryłem że akurat parę drobiazgów ma lepiej zrobionych od 3ds'a - to mergowanie vertexów to była pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę, ale było ich oczywiście więcej.

A myśliwiec wygląda zacnie - skrobnąłbyś może dwa słowa na temat tego jak wyglądają kosmiczne bitwy w twoim uniwersum? :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 18 sty 2016, 11:38 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Przymierzam się do zrobienia animacji. Kilku animacji.
Jedna - potyczkę na myśliwce z takim podkładem dźwiękowym:


Druga zaś chodzi mi po głowie już od dłuższego czasu (odkąd usłyszałem tą muzę :roll: )
W zasadzie chodzi o to, że Rampale - silniki Smoczego Pazura, choć same wytwarzają ogromne ilosci energii, to do rozruchu potrzebują trzykrotnie więcej. Normalnie nie ma z tym problemu jako że rozruch następuje w doku na stacji, gdzie jest cała sieć siłowni specjalnie do tego przeznaczona, ale jak usłyszałem tę muzę to wyobraziłem sobie proces rozruchu Smoczego Pazura w przestrzeni kosmicznej; używając awaryjnej elektrowni jądrowej na pokładzie.



Opisałbym ją dokładniej, ale to już za duży off-top byłby.

Mały update:
(opcjonalnie w miejsce torped na Barrakudzie)





(już czuję jak L_D mnie zadek kopie za ilosć poligonów... :twisted: )


_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 19 sty 2016, 04:00 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0,026s | 18 Queries | GZIP : Off ]