Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 25 sty 2022, 09:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sty 2013, 13:40 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
><

A więc byłbym wdzięczny, gdyby ktoś objaśnił mi sposób na poprawne nałożenie tekstur w
3DSmaksie 9 (najlepiej powoli, dużymi literami i dodając komentarze na końcu każdej linii),
dlatego, że ponieważ standardowe (czytaj: opisane w plikach pomocowych) metody nie
przynoszą takich rezultatów, na jakie liczyłem.
Np dodajemy (jakkolwiek by się to nie nazywało) UVMap, ustawiamy gizmo w obrębie
danego obszaru korpusu odznaczamy poligony, na które chcemy nałożyć teksturę,
otwieramy edytor zasobów, wybieramy teksturę; drag-n-drop na odznaczone poligony i wziuu!!
Tekstura rozsmarowana po całym obiekcie, a nie tylko na zaznaczonych poligonach...

W miarę oglądania animacji znalazłem też i inne zgrzyty.
Np nie przelicza mi zmian oświetlenia w czasie rzeczywistym, tylko zrobi to w momencie zatrzymania
kamery (co widać w akcji na animacji)
kolejne to brak transparentności na bocznej owiewce. Mógłbym to zrzucić na barki kompa,
ale przecież przednią 'szybę' ładnie mi zrenderowało, a oba elementy robiłem jeden po drugim,
tą samą metodą...

Ale głównie się rozchodzi o nakładanie tekstur, z winylami, dekalami (czy jak to tam się nazywa...)

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Ostatnio edytowano 29 sty 2013, 14:01 przez Rasalom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 26 sty 2013, 18:44 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Gdyby chodziło Ci o Blendera, pomógłbym od ręki.
Z reguły tekstury nakładam na siatkę metodami "malarskimi" w osobnym programie graficznym z obsługą warstw. Daje to spory komfort osiągnięcia spodziewanych efektów.
W animacji przydało by się podkręcić ilość klatek na sekundę.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 27 sty 2013, 07:39 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Spowolniłem specjalnie moviemakerem, by pasowało na długość podkładu dźwiękowego i dlatego jest taka... "choppy". Org. AVI jest odpowiednio płynne (i krótkie)....
Wczoraj jeszcze , późnym wieczorem podleciał mi pomysł, by odtworzyć każdą płaszczyznę jako figurę 2D, nałożyć teksturę na nią i potem po prostu "zespawać" wierzchołki. Ale tak się nie da...
Nawet po użyciu funkcji "Attach" zmienia teksturę obiektu docelowego.
(jeśli mamy szybę czarną, dołączamy ją do nadwozia, to nadwozie też zrobi się czarne...)
Możnaby teź je zostawić jako oddzielne obiekty, ale wtedy wchodzi problem z animowaniem ich wszystkich na raz, Trochę głupio by było zrobić animację, dajmy na to świecy, a tekstury, skrzydełka, czy jakakolwiek część kadłuba została by na dole... To nie Looney Tunes, nie...

Hmm... A gdyby przekonwertować je na Booleany i połączyć..?

Tak czy inaczej, teraz robię model "Smoczego Pazura" (pobieżny paint-owy zarys na ekranie początkowym)... Z tym będę miał kupę... Radości... :roll:

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 27 sty 2013, 11:33 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Gdyby tematem zainteresował się Little_Devil założę się, że już byś znał rozwiązanie 8) .
Czy tekstura, którą chcesz nałożyć ma charakter proceduralny, czy jest bitmapowa?
Z tego co przekazałeś wnioskuję, że problemy są dwa.
1. Funkcjonalne rozcięcie płaszczyzn modelu pojazdu aby uzyskać funkcjonalny podział na płaszczyźnie do UV.
2. Nadanie obiektowi tekstury.

Przyznam, że nie wiem w jaki sposób dokonuje się rozcięcia siatki ma modelu w 3DMax-sie. W Blenderze po prostu zaznaczamy krawędzie jako "szwy", tam gdzie ma zostać wyodrębniona i rozprasowana na płaszczyznę siatka. A potem następuje etap zabawy w sekcji do edycji UVMap.
Sporo przedtem korzystałem z programiku UVMapper do uzyskiwania obrazka z rozciętą siatką. Uzyskana grafika służyła jako podkład do naniesienia tekstur metodami malarskimi, ale samą myszką też się da. Efekt z tabletem oczywiście o wiele lepszy. Zwykle jednak rozcięcie było przygotowane w programie 3D.

Co do drugiego punktu, nie pamiętam dokładnie, ale w większości softów definiuje się coś takiego jak materiał, w skład którego wchodzi zestaw właściwości, mi. tekstura, oświetlenie, bumpmap, przezroczystość. Taki materiał można było nadać całości modelu lub jego zaznaczonym polygonom.

A może problem tkwi w strukturze obiektu? W Blenderze możliwe jest parentowanie, czyli obiekt może się składać z kilku osobnych modeli (z niezależnymi materiałami) połączonych zależnością "rodzicielską".

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 27 sty 2013, 21:11 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 28 sty 2013, 11:21 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
A i się wyjaśniło... Już poprawnie nałożyłem prymitywne tekstury (bitmapy... no technicznie to jpegi... 24-bitowe bitmapy przekonwertowane na jpegi za pomocą Nero Photoshop Essentials)

Dla zainteresowanych poziomem mojej głupoty -> Zamiast "poligon" trzeba było użyć "Face". OMFG...

Teraz zostało nauczyć się robić w miarę konkretnej jakości tekstury... Ech, im dalej w las tym większe mrowiska...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 28 sty 2013, 15:45 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Teksturowanie to dla mnie najprzyjemniejsza część pracy nad modelem, szczególnie jeśli przedstawia coś organicznego.
Fajnie, że znalazłeś pomoc! Na fachowych forach często udzielają się delikwenci szydzący z noobów, których "porady" niewiele pomagają, a często są zrozumiałe tylko dla ich autorów.
Fora istnieją między innymi po to by znaleźć na nich pomoc. Ciesze się, że nasze do takich należy :D

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 28 sty 2013, 16:58 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 29 sty 2013, 14:09 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Ta. Ale sęk w tym że dla każdego kiedyś coś było nowe i niezrozumiałe, natomiast występowanie z pozycji "popatrz jaki jestem mądry" miast "popatrz jakie to łatwe" jest, no.... trochę chamskie (a przynajmniej takie jest moje zdanie.)

Ale wracając do tematu. jednak to mój taki prowizoryczny sposób sprawdza się najlepiej, czyli, tworzenie linią płaszczyzny, nałożenie na nią tekstury, przystawienie do obiektu, -> "Attach" otwiera się okno dialogowe... Wybieramy środkową opcję (nie mogę sobie przypomnieć jak jej było) by tekstury obu obiektów nie zlały się w jedną i na koniec zespawanie wierzchołków...

Tylko w ten sposób mi nie zniekształca bitmap.

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 30 sty 2013, 01:16 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
A to jeszcze rada dnia, bo na pewno na to trafisz:

W 3ds maxie są poustawiane skróty klawiszowe na pojedyncze klawisze. Szczególnie irytujący jest bodaj klawisz "X", który ukrywa/pokazuje osie transformacji. Nie ma tego w tutorialach i łatwo sobie wyłączyć przypadkowo te osie - a nie wrócą po ponownym uruchomieniu. Gdyby to ci się zdarzyło, kliknij X i wrócą ;)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 30 sty 2013, 16:28 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Mały zgrzyt (znowu...)
Model w 3Dsmaksie wygląda a renderuje mi go

Jak co zrobić by było dobrze?

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 30 sty 2013, 16:59 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Wygląda tak jakby jedna ścianka zniknęła sobie, chociaż niby jest.
W podobnych przypadkach w Blenderze jest to kwestia odwrócenia wektora normal dla tej ścianki.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 30 sty 2013, 20:03 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
modyfikator "Normal" opcja "Unify normals"

* ALBO *

tabela materiałów -> materiał statku -> pierwsza zakładka -> checkbox "2-sided"

* ALBO *

opcje renderera -> "Force 2-sided"

Generalnie chodzi o to że wektor normalny (który odpowiada za to w którą stronę polygon jest zwrócony) masz na odwrót, a domyślnie materiały są 1-sided, żeby przyspieszyć rendering.

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sty 2013, 08:40 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
A wiesz, że nawet na to wpadłem? Tylko że po prostu odwróciłem płaszczyznę z teksturą dopasowałem jeszcze raz i nic. Bez rezultatu. (jeśli to tylko to, to dlaczego ucieło mi jedną ścianę z głównego modelu, przecież tam zawsze była...?)

Potem pomyślałem, że zabrakło pamięci na wierzchołki, wiec zapisałem scenę, wrzuciłem RamBoostera, ale i to też nic nie dało.

Na koniec pomyślałem po prostu wyciąć całą sekcję i uzupełnić ubytek za pomocą extrude krawędzi, ale tego jeszcze nie próbowałem. Nie mogę się skupić za bardzo przez grypę (swoją drogą jaki ja miałem sen... Był kiedyś taki film, nie pamiętam tytułu, o facecie imieniem Joe i karaluchach... Ja byłem Joe, a karaluchy zastąpiły wierzchołki... Co jeszcze dziwniejsze w środku nocy obudził mnie paskudny ból kolana. Ja tak na wpół-przytomny złapałem za krawędź i poprzesuwałem kilka wierzchołków w kolanie... I przestało boleć...
Czyż 40-stopniowa gorączka nie jest cudowna w swych dziełach?)
Tak czy inaczej jeśli wycięcie nie pomoże pozostaje już chyba tylko zacząć od początku...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sty 2013, 16:04 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Odwrócenie tekstury nic nie da, zunifikuj normalne :)

Porada dnia, w trybie edit poly możesz łapać za krawędź (opcja edges) i przeciągać z shiftem by tworzyć nowe polygony :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sty 2013, 17:24 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
By mieś pewność, że to chodzi o normalne możesz wykonać render z ustawieniem kamery pokazującym tą ściankę ze strony, której obecnie nie widać. Na obrazku nie będzie wówczas widać ścianek widocznych obecnie.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 03 lut 2013, 15:03 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów


No i Smoczy pazur prawie gotowy... Tylko dodać moduł kolonizacyjny pod spodem i oteksturować... Problem w tym, że on już teraz żre słuszne ilości zasobów, a co będzie po dodaniu brakujących rzeczy..?

Miałem dodać jeszcze animowane wrota hangarów, ale o dziwo nie zapisuje mi tych kluczy, więc zadowoliłem się animacją samego FTL-a.

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 03 lut 2013, 21:54 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Fajny projekt statku, zazdroszczę konceptowej pracy (mnie jakoś własne projekty statków średnio wychodzą :D ). Natomiast masz zdecydowanie za dużo polygonów jeżeli chcesz to wsadzić to Torque w wariancie realtime - w zależności od przyjętych wymagań sprzętowych i rodzaju gry, to będzie jakieś 500 - 2500 trójkątów (RTS), 2000 - 5000 (Space Sim), 4000 - 12500 (Space SIM, statek gracza). Odpal sobie listę Utilities -> More -> Polygon Counter i włącz liczenie Count Triangles.

Ważne jest to że wszystkie silniki 3D jadą na trójkątach nie na quadach, więc jeżeli robisz model na kwadratowych polygonach to będziesz miał finalnie po konwersji 2x więcej trójkątów. Sprawni artyści postacie ludzkie robią niemal wyłącznie na trójkątach, w statkach (nieorganicznych) robi się quady, ale tylko dlatego bo tak jest prościej ;)

Udanego tworzenia :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 04 lut 2013, 10:27 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Prawdę mówiąc to za smyka wyobrażałem sobie że to właśnie będę robił - Budował statki kosmiczne dla NASA czy innej agencji podboju kosmosu. Później jednak poszedłem do podstawówki i takie perspektywy spotkały się z drwinami reszty (bardziej dojrzałej i poważnej) klasy, to i szybko to porzuciłem... (i teraz na starość do tego wracam, heh...)

Tak właściwie to akurat ten model miałem wykorzystywać do animowanych wstawek wewnątrz gry... No i intra und outtra, a nie do faktycznej gry. Do niej robię modele low-poly. (działa Turbo-Gaussowskie będą jednolitymi box-ami tylko "właściwie oteksturowanymi", dla przykładu, a nie jak teraz z 7 boksów i ośmiu tub)

Też nie jestem pewien, czy w grze Smoczy Pazur jako taki model wogóle będzie obecny. W końcu, większość gry będzie odbywać na mostku, w innych pomieszczeniach okrętu, w innych okrętach, na powierzchni planet, lub na stacjach orbitalnych. Zaś wszystko to, co pomiędzy, a co wymagałoby modelu okrętu można załatwić animacjami...

Choć w zadaniach typu dogfight raczej bez niego się nie obejdzie...
Hmmm...

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 04 lut 2013, 23:09 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Uuu, już miałem cię pochwalić że robisz Space Sima czy RTSa (gry mieszczące się w kategoriach możliwe do zrobienia przez początkujących, chociaż bardzo trudne), a ty chcesz się w mostki i załogę pewnie bawić :shock: Od razu ci zepsuję marzenie - nie zrobisz w pojedynkę załogi ani powierzchni planet, na 90% nie podciągniesz też ich na tyle żeby zainteresować tym innych develeoperów. Zmniejsz kaliber projektu na pierwszy raz ;)

Dlaczego tak? Z prostego w sumie powodu - w tworzeniu gier jest mnóstwo pułapek (np. ) które musisz poznać żeby nauczyć się je skutecznie omijać. A nie da się tego zrobić sensownie bez próbowania - dlatego lepiej zacząć od mniejszych projektów, poznawać ograniczenia i dopiero potem robić coś wielkiego ;)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0,029s | 18 Queries | GZIP : Off ]