Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 25 sty 2022, 10:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 gru 2010, 17:13 
Thaxll'ssillya
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 08 sie 2005, 11:18
Posty: 886
Lokalizacja: Manchester
deviantArt:
ZBrush jest znany i powszechnie doceniany, ale tak rozbudowane narzędzie sporo kosztuje. Co powiecie na programik, który mimo mniejszej ilości opcji, działa na tej samej zasadzie ( rzeźbienia - rysowania modelu 3D) ale do tego jest całkowicie darmowy i w pełni funkcjonalny (modele da się eksportować w formacie .obj)?



Mój wywód brzmi trochę jak kiepska reklama. Przynam się jednak, że zaczęłam już modelować smoka i całkiem nieźle się przy tym bawię. :)

_________________
"Maturing is realizing how many things don’t require your comment."


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 28 gru 2010, 17:43 
smok
smok
Offline

Dołączył(a): 28 lis 2009, 00:31
Posty: 369
Lokalizacja: Szczecin
O RANY! Opanować coś takiego to... po prostu cuda można tworzyć. A że jeszcze za darmo to w ogóle.

Aż nie chce mi się wierzyć z jaką łatwością się tu rzeźbi. To aż... nieco niemożliwe się wydaje.

Może jak kiedyś będę miał czas wolny, to spróbuje, bo to jest łaaaaał :shock:

_________________
"Magii się nie pije" (Kruk)


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 28 gru 2010, 20:39 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Rzeźbimy sobie? :lol: W sumie mnie nigdy nie ciągnęło do sculptowania, byłem wierny archaicznym technikom modelowania na boxach, jak za starych dobrych lat zeszłego tysiąclecia... może to dobry czas to zmienić? :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 29 gru 2010, 15:05 
Thaxll'ssillya
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 08 sie 2005, 11:18
Posty: 886
Lokalizacja: Manchester
deviantArt:
Myślisz, że za jego pomocą da się trochę odpicować i oszlifować model Twojego smoka? W faq napisałeś, że pracujesz nad jakimiś poprawkami. :D

_________________
"Maturing is realizing how many things don’t require your comment."


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 29 gru 2010, 18:01 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
poprawkami, tiaa... :twisted:
Przez ostatni rok nauczyłem się tyle z modelowania że ilekroć patrzę na tego smoka to mnie krew zalewa i trzeba wołać pogotowie (a że w karetce ciężko się animuje, także rozumiesz dlaczego tak mało animacji ostatnio powstaje XD ). Robię więc go całkowicie od nowa - idzie o tyle ciężko że raz problemy czasowe, a dwa brakuje mi rozpaczliwie jakichkolwiek referek (wyłuskuję zdjęcia zwierząt, nawet skuteczne do większości rzeczy... poza pyskiem :lol: )

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 gru 2010, 18:45 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Udało się Wam wyrzeźbić coś smoczego? 8)
Programik przypadł mi do gustu. Fajnie się w nim macha, ale bez praktyki raczej ciężko o super efekty. Trzeba też dbać aby nie przesadzić z ilością zbędnych trójkątów, grozi zwieszką.
Mnie za drugim podejściem udało się zmalować taki łebek:

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 01 sty 2011, 20:11 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Zdecydowanie fajny :) Czy teksturowanie też z Sculptrisa? Wydaje mi się że dostrzegam proceduralne (?) normal mapy :)
Nie miałem jeszcze okazji wypróbować programiku, totalny art-block na wszystko :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 01 sty 2011, 20:56 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Tak, model powstaje dwuetapowo, wpierw rzeźbi się w "cieście", potem klika się guzik "paint" (tu nie ma powrotu do poprzedniego stadium) i przechodzi do... malowania UV. Zwyczajnie nanosi się kolory, podobnie jak w PSie, można też nadać materii odpowiednią chropowatość.
Teraz kombinuję jak zaimportować uproszczony model smoka z błoną między skrzydłami, bo w Sculptris raczej nie wyciągnę takiej struktury.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 05 sty 2011, 13:59 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Przepraszam, że tak post za postem, ale chciałbym podzielić się swoją obserwacją. Otóż jest możliwe wymodelowanie skrzydeł w samym Sculptrisie, choć nie jest to takie łatwe.
Wpierw spróbowałem narzędzia draw pomiędzy rozczapirzonymi paliczkami skrzydeł. Nie polecam tej metody. Ciężko zachować kontrolę nad powstającą masą, generowane jest sporo zbędnych trójkątów.
Znacznie lepsze rezultaty przynosi zaplanowane zawczasu użycie narzędzia grab, czyli rozparcelowanie materii na błonę skrzydłową, którą potem uzdatnimy do stosownego kształtu. O co dokładnie chodzi obrazuje ta animacja:

W testowanym modelu jeszcze nie wyszło mi najlepiej, potrzebuję więcej praktyki 8). To taki robiony na szybko amfipterus. Wiem, można 100x lepiej, ale czasem brak mi cierpliwości...


Przy okazji sprawdziłem, że program dokonuje strasznego marnotrawstwa jeśli chodzi o rozplanowanie tekstury. Lepiej wybierać opcje większe niż 1024 w trybie Paint. Jakość mapowania też zależy od zastosowanej rozdzielczości.
Niestety, przy eksporcie (sam model bez wypełnień) dochodzi do koszmaru, 600 tys. trójkątów przekłada się ~ na plik o wadze 60 Mega, który z wielkimi oporami poddaje się obróbce w zewnętrznych programach. A będzie to konieczne w przypadku, gdy zachcemy ustawić choćby inne światło do modelu.


polecam jeszcze dwa filmiki z procesem powstawania smoków:
http://www.youtube.com/watch?v=Yj12J7ou ... re=related
i
http://www.youtube.com/user/udonsova#p/ ... sqUuhDSHxg

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 17 sty 2011, 14:08 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Dorzucam jeszcze kamiennego giganta, na którym testowałem różne pędzle teksturujące i modelowanie niesymetryczne.

Sporo zabiegów kosztowało mnie uzyskanie podobnych efektów, jak widoczne w Sculptrisie, w zewnętrznym programie gdzie zaimportowałem plik .obj:
http://marqoni.deviantart.com/art/Stone-giant-193728783

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 30 sty 2011, 23:16 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
A może ma ktoś ochotę popływać w towarzystwie żółwia morskiego?

a więcej zobaczycie tu:
http://marqoni.deviantart.com/art/Sea-turtle-195527571

...i błagam napiszcie coś, bo powoli topik zmienia się w mojego prywatnego bloga. 8)

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sty 2011, 14:30 
smok
smok
Offline

Dołączył(a): 07 wrz 2009, 19:45
Posty: 254
Lokalizacja: Pyrkoland
Coś :P Czy prócz modelowania 3d ten program oferuje coś jeszcze? xD


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 31 sty 2011, 16:05 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
To zależy ile się oczekuje. Program oferuje też możliwość otexturowania modelu, naniesienia bump mapingu, program sam tworzy mapę UV, można też de facto obmalować model w Photoshopie (opcja export/import PSD).
Efekty pracy lepiej wyeksportować i renderować w innym programie.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 03 lut 2011, 14:57 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Automatyczny Unwrap! I to z możliwością importu własnego modelu, yay! XD Grzechem będzie nie skorzystać przy kolejnych zabawach z modelowaniem... :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 03 lut 2011, 19:18 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
No to ja niecierpliwie czekam na efekty tych zabaw. 8)
A z tym Unwrapem nie jest tak różowo, Sculptris dokonuje sporego rozczłonkowania i nie zagospodarowuje zbyt ekonomicznie powierzchni tekstury.
Dla ilustracji wrzucam teksturę żółwia:

Uwaga, waży ponad 3,5 Mb.

Zaś dla tych, którzy już model sobie stworzą i zadadzą sobie słuszne pytanie "co dalej?", jest ciekawa alternatywa. Bowiem gdzieś ten model może warto osadzić, w jakimś środowisku, w otoczeniu innych modeli, ale niekoniecznie poznając od podstaw 3DMaxa. Niedawno zdziwiłem się wielce znajdując darmową wersję Bryce 7 (to prosty programik od generowania krajobrazów).
Zadowalająco współpracje on z plikiem .obj, teksturami i bumpami spod Sculptrisa. Tak na szybko udało mi się zrobić to:
.
Bryce renderuje też maski dla poszczególnych elementów, dystansu i wysokości, można nimi pobawić się dalej w PSie.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 lut 2011, 15:31 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
To ja sobie tu jeszcze pobloguję 8).
Ostatnio w ramach preludiom przed smokiem ze Sculptrisa popełniłem model wiwerny. Głównie chciałem sprawdzić czy da się sprawić stworowi skrzydła, które nie wyglądałyby na płaskie.
Tylko z tej kulki nie wyszło to rewelacyjnie, ale przy okazji znalazłem fajny patent na teksturowanie z zastosowaniem masek i różne fazy z mieszaniem kilku teksturek.
Zapraszam na moje deviantART'owe poletko!
model prosto za Sculptrisa'a: http://my.deviantart.com/messages/#/d3a1qns
i
wiwek po renderze: http://marqoni.deviantart.com/art/Wyver ... -198282093

Zachęcam do oglądania w pełnych wymiarach.
A teraz czas dokończyć smoka. 8)

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 lut 2011, 21:54 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Nic tylko zanimować taką wyvernę :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 21 lut 2011, 22:45 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Będzie ciężko, waży ponad 300 000 trójkątów. Przy okazji, co to jest ta retoplogia? Widziałem jakieś filmiki, na których rzeźby z Zbrusha przerabiano na wersję o ograniczonej ilości polygonów przy zachowaniu zbliżonego kształtu siatki.

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 22 lut 2011, 21:01 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Samego słowa nie słyszałem, ale generalnie zastosowanie w jakim po raz pierwszy widziałem ZBrusha było właśnie tworzenie normal map do modelu low poly przygotowanego wcześniej. Artysta przenosił taki model do ZBrusha, rzeźbił go, po czym nanosił efekt na normal mapę low poly, zachowując małą liczbę trójkątów tego ostatniego. Dzięki takiemu podejściu powstały np. detale twarzy w ME 1, czy zmarszczki mimiczne w Starcrafcie II :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 23 lut 2011, 21:24 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2005, 22:37
Posty: 514
Lokalizacja: jaskinia stołeczna
Trzeba będzie się tej retopologii przyjrzeć bliżej. Renderowanie monstrualnych pod względem złożoności modeli jest ślamazarnie wolne i zasobochłonne. O animacji lepiej nie wspominać.
Widziałem filmik na YT, na którym przeprowadzano proces retopo na Blenderze, więc chyba będę musiał przyswoić sobie ten soft.

W sculptris'owej galerii pojawił się nowy arcik. Może ma ktoś ochotę na jajecznicę? 8)
http://marqoni.deviantart.com/#/d3a82lh

Aha, okazuje się, że google wyświetlają draconisową stronę na pierwszej stronie wyników hała "Sculptris": http://www.google.pl/search?hl=pl&clien ... tnG=Szukaj
Zatem warto się tutaj promować. 8)

_________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę
Czerwony Tulipan


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0,027s | 18 Queries | GZIP : Off ]