Forum dla wszystkich sympatyków smoków oraz miłośników szeroko pojętej fantastyki.



Uwaga! Draconis korzysta z plików cookies. Są one niezbędne do funkcjonowania forum.

Teraz jest 25 sty 2022, 09:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sie 2009, 00:40 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Witam wszystkich serdecznie!

Formalnie pracę nad grą zacząłem miesiąc temu, niestety, najpierw posypały mi się sprawy rodzinne, a potem zmieniła mi się trochę koncepcja i spory kawałek kodu będę chciał przepisać na nowo (ekhm, w zasadzie to wszystko ^^").
5x (tak, to jest tytuł - piątym Xksem jest eXperience :) ), to w konwencji S-F: gracz staje się przywódcą rasy, która właśnie opanowała zdolność podróży kosmicznej i wyrusza, by zbudować imperium. Brzmi bardzo klasycznie? No to zapnijcie pasy i poczytajcie dalej o nietypowych featuresach, które planuję (a niektóre już wprowadziłem w pierwszej wersji!). Jeżeli chodzi o stronę techniczną, to projekt powstanie w .NET (C#) (czyli klasyczna aplikacja okienkowa - w dodatku działająca zarówno pod Windowsem jak i pod Linuxem). Interface jest dość nietypowy jak na 4x'a, ale okazał się bardzo praktyczny - mamy fullscreanową aplikację, menu u góry i możemy sobie otwierać konkretne okienka (planety, bazy danych wywiadu, okręty, naukę, itp.) Przy czym tych okienek możemy mieć ile chcemy, przesuwać, itp. Niby drobiazg, ale zupełnie zmienia wygodę rozgrywki (w Master Of Orion mnie szalenie wkurzało że jak patrzyłem na widok planety, to nie mogłem jednocześnie obejrzeć stanu floty, żeby zobaczyć jakiej klasy okrętów mi brakuje). Pomimo, że aplikacja jest typowo okienkowa, w tle leci klimatyczna muzyka autorstwa zompiego (początkowo skomponowana do innego mojego, niestety nieukończonego, projektu S-F), a wydarzenia specjalne (np. katastrofy astronomiczne) umilają animowane cutscenki 3D (prerenderowane).

Nietypowe ficzery:
+ Dość duży nacisk położony jest na nie-wojenne prowadzenie konfliktów. Informacja to potęga: nie tylko musisz pozyskać możliwie dużo informacji na temat wroga, to jeszcze możesz im podrzucić fałszywe tropy na temat twojej nacji (a dla przeciwnika zostaną pokazane, jako autentyczne w rozmaitych statystykach). Dotyczy to wszystkich, większych aspektów gry, więc przy odrobinie szczęścia możesz przekonać wroga, że masz niechronione frachtowce, przewożące żołnierzy, podczas gdy naprawdę czekają tam automatyczne miny bojowe. AI gra całkowicie uczciwie, nie oszukuje, nie podgląda gracza, więcej nawet - nie zdaje sobie sprawy, że gracz jest człowiekiem. Każdego przeciwnika traktuje tak samo.
+ Dyplomacja to potęga - by zbudować imperium, prawdopodobnie będziesz musiał stworzyć sojusz przynajmniej z kilkoma rasami. Galaktyczna wspólnota, na wzór Unii Europejskiej, może podejmować decyzje które mają wpływ na wszystkich członków. Przy czym nie są to tylko decyzje militarne, lecz ekonomiczne (np. wspólna polityka handlowa), społeczne (np. regulacje dotyczące emigracji), i inne (np. traktat rozbrojeniowy)
+ Duże możliwości technologiczne - nie stosuję klasycznego drzewka technologii. Każdy wynalazek jest przyporządkowany jednej z kilku dziedzin. Można badać nowe projekty w ramach takiej dziedziny, lub zająć się poprawianiem istniejących technologii (np. poprawić statystyki działa laserowego, lub wydajność automatycznych kopalń w koloniach). Oczywiście naukowcy jednocześnie mogą zajmować się wieloma projektami
+ Nietypowe kolejki na planetach - każda planeta może jednocześnie budować kilka budynków wyznaczając priorytety, dzięki czemu wolne surowce się nie zmarnują. Ten feature został już zaimplementowany i przetestowany - muszę przyznać że działa pięknie :) Budynki są trochę inaczej traktowane (w Master of Orion mieliśmy np. "Elektrownia" - nie umiem sobie wyobrazić żeby na całej planecie stała jedna elektrownia. Tutaj jest to "Kompleks przemysłowy, specjalizacja: wytwarzanie prądu". Oprócz zmiany wizualnej, specjalizacje można dynamicznie zmienić za różnicę w cenie)
+ Dużo ciekawych mechanizmów. Np. w skład imperium gracza może wejść więcej niż jedna rasa. Więcej nawet, po opracowaniu odpowiedniej technologii można się pobawić w inżynierię genetyczną i stworzyć zupełnie nowy, podległy sobie gatunek! (wybiera się mu cechy z puli podobnie jak przy rozpoczynaniu gry, choć limit punktów do wydania jest definiowany przez poziom technologiczny nacji gracza) :)

I wiele, wiele innych :)

Screen z poprzedniej wersji na dobry początek:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 12 gru 2011, 13:26 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Hmmmm gdzieś już coś takiego widziałem....

Jakieś koneksje z Armada 2526?

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 12 gru 2011, 15:03 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Żadnych, czysto przypadkowa zbieżność :lol:

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 13 gru 2011, 11:07 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Brzmi ciekawie... Choć to nie-wojenne prowadzenie konfliktów...
Tak, czy inaczej to coś co niezwykle chętnie bym wsadził na pieca (choćby tylko po to by zobaczyć czym to się je)
Skąd to wziąć, po ile i dlaczego tak drogo?

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 13 gru 2011, 18:15 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Znikąd, pomysł jest póki co odłożony na półkę, wśród trzech innych pomysłów które czekają na lepsze czasy :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 05 sty 2012, 21:34 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22 sty 2011, 10:05
Posty: 219
Lokalizacja: Legionowo

_________________
autor, współautor i podautor powyższego dzieła to:
-- Marcesco Ariane Tribboboscomamonelli. ^_^
alias: eNeMON WłuPiNS :P


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 06 sty 2012, 07:54 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Nie, bo nigdy nie grałem w oGame :) A na Linuxie testowałem i działało - co prawda na maszynie wirtualnej, ale zawsze xD Póki co jednak jestem zajęty przy dwóch innych, ciężkich projektach (jednym z nich jest Drakan :) )

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 07 sty 2012, 20:37 
smok
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22 sty 2011, 10:05
Posty: 219
Lokalizacja: Legionowo
Ok, to powiedz skąd to to zassać, jak to na s-s-smoka przystało :twisted:

_________________
autor, współautor i podautor powyższego dzieła to:
-- Marcesco Ariane Tribboboscomamonelli. ^_^
alias: eNeMON WłuPiNS :P


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 07 sty 2012, 22:05 
Konwerter Kawa -> Java
Evil overlord
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 12:24
Posty: 2369
Lokalizacja: Łódź
deviantArt:
Mówiłem, tylko prototyp został ukończony :) Projekt jest póki co odsunięty w czasie :)

_________________
Do not follow where the path may lead — go instead where there is no path and leave a trail.

Danger? Hah! I walk on the wild side! I laugh in the face of danger! Ha! Ha! Ha!


Góra
 Zobacz profil     
    
PostNapisane: 08 sty 2012, 10:41 
Niespotykanie spokojny człowiek
smok
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25 maja 2006, 12:38
Posty: 651
Lokalizacja: Lubartów
Nie wiem dlaczego, ale coś mi mówi, że powtórzysz to jeszcze nie raz... :twisted:

_________________
Don’t kill the edge and become like the rest
Don’t lose the faith that made you who you are
Don’t kill the edge that manifests inside
This world is mine it’s where my thoughts collide...


Góra
 Zobacz profil     
    
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Styl DraconisSub powstał na bazie stylu subsilver2.
Wszelkie modyfikacje oraz dodakowe grafiki zostały wykonane przez Naseilen.
Oryginalny rysunek z nagłówka forum można zobaczyć tutaj.
mChat © RMcGirr83.org
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0,037s | 18 Queries | GZIP : Off ]